Jak na web dostat návštěvníky bez PPC? Investujte do SEO!

Bez webových stránek se v dnešní době neobejde téměř nikdo, a to bez ohledu na obor. Jenomže mít pěkně udělané webovky bohužel nestačí - podstatné je na ně dostat uživatele a proměnit je na reálné zákazníky. Jak toho docílit, aniž byste si museli platit PPC reklamu? Většina lidi navštěvuje webové stránky v rámci neplaceného vyhledávání, ovšem zpravidla klikají na weby, které se na danou frázi zobrazují mezi prvními výsledky. Jak můžete svůj projekt popohnat a dostat se přední pozice?

Jaký je rozdíl mezi on page a off page SEO?

Aby se web zobrazoval na zadané klíčové slovo či frázi mezi prvními výsledky, musí být dobře optimalizován. V praxi to znamená vyladit tzv. on page faktory, tedy prvky, které se nachází přímo na webových stránkách a poté se zaměřit na off page optimalizaci. Zatímco on page optimalizace spočívá především v kvalitě obsahu (důraz na optimální frekvenci klíčových slov v textu, přehlednost a správné formátování texu, přítomnost meta description apod.), základním kamenem off page optimalizace jsou především kvalitní zpětné odkazy vedoucí na web z relevantních a tematicky příbuzných stránek.

Co ještě byste o SEO měli vědět?

Tvorba tzv. odkazového profilu však není jednoduchá záležitost a měl by se jí zabývat někdo, kdo se vyzná v aktuálních trendech vyhledávačů a provede “linkbuilding” takovým způsobem, aby nedošlo k penalizaci webu. Optimalizace webových stránek neboli SEO se sice jeví jako nákladnější metoda oproti PPC a výsledky se projeví až za několik měsíců, ovšem z dlouhodobého hlediska může být tato investice mnohem výhodnější než placené kampaně. Přesto nelze tvrdit, zda je lepší SEO, nebo PPC. Často se jako nejlepší řešení jeví v kombinovaný digitální marketing. Chcete se o SEO optimalizaci webových stránek dozvědět více? Spoustu užitečných informací servíruje na svém blogu renomovaná digitální agentura SEO Consult.

Publikováno: 18. 07. 2018

Kategorie: Finance a byznys

Autor: Ivana Křivánková

Tagy: digitální agentura | digitální marketing | seo