Proč a jak si zařídit elektronický podpis?

Pokud často komunikujete s úřady, případně třeba podepisujete smlouvy se zákazníky a obchodními partnery, nájemníky apod., může si ušetřit spoustu práce, pakliže si zřídíte elektronickou formu podpisu. V dnešní době už je to velmi snadné, rychlé a bezpečné.

Hlavní argumenty pro zajištění vlastního elektronického podpisu

V minulosti používali elektronický podpis hlavně podnikatelé, dnes už se však začíná tato moderní varianta podepisování uplatňovat rovněž u „normálních“ občanů. Máte-li totiž možnost využívat elektronický podpis online, nemusíte neustále tisknout příslušné dokumenty a dávat na ně vlastnoruční podpis, nemluvě o následném zpětném zasílání papírových lejster a smluv druhé straně.

Vyřízení online

Elektronický podpis se stále zdokonaluje. Abyste si byli jisti, že jej nikdo nezneužije, musíte se pro jeho realizaci obrátit na kvalifikovaného poskytovatele. Digitální podpis se dá sjednat třeba na některé z poboček České pošty, kde je ale nutná osobní účast. Praktičtější se tedy jeví online platforma Signosoft. Ta na tuzemském trhu působí už 10 let, za tuto dobu jsou jí vydané elektronické podpisy součástí už více než 10 milionů dokumentů. Aktuálně má tato platforma výsadní postavení, její podíl na trhu v dané oblasti činí 80 %.

Možnost podepisování smluv přes aplikaci

Velkou předností, jíž se Signosoft může pochlubit, je dokonalá kompatibilita s PC, Android, iOS a Mac, takže svůj elektronický podpis snadno přidáte k dokumentům a smlouvám ze svého počítače, notebooku, tabletu, dokonce přímo z chytrého mobilního telefonu. Stačí si stáhnout příslušnou aplikaci, poté už jde vše velmi rychle a takřka bezpracně. Zatím je zdarma v plné funkčnosti 5 prvních dokumentů, v brzké době však platforma plánuje zprovoznit jednodušší verzi, která bude pro všechny zákazníky natrvalo zcela zdarma.

Publikováno: 25. 03. 2022

Kategorie: Finance a byznys

Autor: Ivana Křivánková