Lifestyle

Domácí posilovna inspirovaná minulostí

Zřízení domácí posilovny může být drahé, ale existuje spousta alternativ pro silový trénink, které si můžete vyrobit sami. Inspiraci můžete brát třeba u našich předků. Posilování tu totiž bylo dávno před tím, než se objevily moderní posilovací stroje.

V minulosti se pro posilování používaly klády, kameny, nádoby na vodu a těžké zemědělské vybavení. Prostě se improvizovalo s věcmi, které byly po ruce. Pokud se chcete vyhnout nákladům na vstup do tělocvičny, ale přesto chcete budovat svaly, můžete také improvizovat.

Přizpůsobit se a být aktivní by měla být zábava

Činnost, kterou si vyberete, by vás měla opravdu bavit, abyste mohli postupovat a zůstat oddaní zdraví. Neměli byste se vymlouvat, že nemáte přístup do posilovny nebo vybavení, protože k dobrému cvičení můžete používat prolézačky pro děti v místním parku, předměty nalezené v garáži a mnoho dalšího.

Některé tělocvičny a mnoho lekcí boot campů se vrátilo k základům a zajistily, že všichni lidé, bez ohledu na jejich ekonomický status, se mohou bavit tréninkem s věcmi, které najdete v garáži.

Zde je několik příkladů, jak do vašeho tréninkového plánu přidat pár domácích zátěží.

Používejte nádoby na vodu

Nádoby na vodu, velké i malé, lze použít k provádění mnoha tradičních cvičení, jako jsou bicepsové cviky, dřepy, mrtvé tahy a pressy. Pokud žijete v oblasti, kde je sucho, nepoužívejte vodu, kterou budete vylévat. Používejte láhve s pitnou vodou, kterou po cvičení vypijete.

Nakupte lana

Moderní tělocvičny začaly používat to, čemu říkají „bitevní lana“ v rámci svých klíčových programů. Nemusíte však používat lano specifické pro sport, abyste mohli využívat výhod cvičení s lany. Těžké lano připevněné k sloupku může poskytnout hodiny tréninkové zábavy. Do každé ruky vezměte lano a skákejte. Zvedejte a tlačte lana k zemi, abyste zapojili horní část těla a břicho. Zavěste lano, po kterém můžete šplhat.

Malá švihadla jsou fantastická pro rozcvičku nebo vám pomohou zvýšit rozsah pohybu při protahování.

Dřevo

Sekání dřeva je skvělé pro tónování horní části těla a šikmých svalů. Pro většinu lidí je to však příliš nebezpečné. Použijte raději těžké tyče na otevřeném prostranství a napodobujte pohyb sekání dřeva, to vám poskytne všechny výhody sekání dřeva bez nebezpečí úrazu.

Najděte pneumatiky

Pneumatiky pro osobní a nákladní automobily jsou velmi obtížně zlikvidovatelné. Použité pneumatiky však mohou být skvělým tréninkovým nástrojem, zejména pokud máte dostatek prostoru pro práci. Můžete převrátit velké pneumatiky traktoru, abyste získali sílu v nohou, horní části těla a jádru. Tažením pneumatik pomocí lana pracujte na svalech na zadní straně nohou. Použijte je pro trénink stability, jako jsou kliky a výstupy, nebo vytvořte překážkovou dráhu s použitím menších pneumatik pro cardio trénink a obratnost. Existuje tolik způsobů, jak můžete využít pneumatiky, abyste se cítili fit a silní. Navíc je můžete získat zdarma z ojetých aut.

Dodržení vyváženého a strukturovaného tréninkového programu je nezbytné, pokud chcete dosáhnout konkrétních cílů. Ale pokud je vaším cílem jednoduše získat silnou a fit kondici, můžete se bavit kreativním tréninkem způsobem, který vám vyhovuje. Pohybování těla, zvedání, skákání a házení jsou všechny docela přirozené lidské pohyby. Nezapomeňte, že byste měli provádět pouze pohyby, při kterých se cítíte přirozeně a bez bolesti.

Suprové ubytování v ČR

Hledáte si suprové ubytování na letní dovolenou? Mezi nejsuprovejší a nejoblíbenější lokality patří Jižní Čechy a Jeseníky. Na stránce ubytování Jižní Čechy najdete mnoho chalup, penzionů i apartmánů. Doporučujeme Vám také stránku Jeseníky ubytování s príma tipy na dovolenkové zážitky.