Jak neztratit kontakt se zákazníky: Budování trvalých kontaktů

Pro trvalý úspěch v podnikání – a to bez ohledu na obor – je klíčové navázat a udržet pevné kontakty se zákazníky. Vzhledem k tomu, jak bohatý výběr služeb a zboží mají spotřebitelé k dispozici, musí firmy nabízet nad rámec běžného standardu. Jedině tak si lze klientelu udržet a zavázat k opakovaným útratám. Ztráta kontaktu naopak vede k poklesu prodeje, reputace a celkového růstu firmy. V následujících řádcích vám prozradíme několik velmi účinných strategií.

​Poskytujte TOP zákaznický servis

Prvotřídní služby zákazníkům jsou vnímány jako páteř každého úspěšného podnikání. Čím začít? Vaší prioritou by měly být okamžité a naprosto profesionální reakce na dotazy a zpětnou vazbu zákazníků. Vyškolte své zaměstnance, aby byli adekvátně kvalifikovaní a empatičtí. Díky špičkovému zákaznickému servisu si brzy vybudujete důvěru a loajalitu. Snížíte tím pravděpodobnost, že se zákazníci napříště poohlédnou jinde.

​Zaměřte se na zákaznickou zkušenost

Zákazníci jistě ocení personalizovanou zkušenost, která jim dá pocit, že si jich vážíte a rozumíte jejich potřebám. Využívejte software pro řízení vztahů se zákazníky (dobrou volbou je české CRM v Outlooku) ke shromažďování a ukládání relevantních informací, jako jsou historie nákupů, preference a narozeniny. Pomocí pečlivě nastřádaných dat snadno přizpůsobíte tón komunikace a nabídky zboží či služeb.


​Buďte aktivní na sociálních sítích

Opravdu je ještě nevyužíváte? Platformy sociálních médií se již před lety zařadily mezi základní nástroje pro interakci se zákazníky – a proto by měly zajímat i vás. Vaše prezentace na platformách typu Facebook či Instagram může vaše podnikání posunout o kus dál. A co byste na „sockách“ měli dělat? Pravidelně sdílejte hodnotný obsah, reagujte na komentáře a zprávy a podporujte diskuse. Sociální sítě vás dostanou do povědomí zákazníků a usnadní vám budování komunity kolem vaší značky.

Publikováno: 03. 06. 2023

Kategorie: Finance a byznys

Autor: Ivana Křivánková