Jak jsem díky PPC reklamě přežil nejhorší měsíce podnikání
Když se řekne online marketing, spousta malých podnikatelů si představí něco, co je jen pro velké firmy s nafouklými rozpočty a armádou marketérů. Jenže já vám z vlastní zkušenosti řeknu, že to je naprostý nesmysl. Znám desítky drobných živnostníků, kterým právě díky PPC reklamy Ústí nad Labem doslova zachránila krám. A nemyslím to jako přehánění nebo reklamní kecy. Myslím to doslovně – nezavřeli, přežili, a teď se jim daří.
Tahle forma propagace má totiž jednu naprosto zásadní výhodu – není to sázka do loterie jako třeba billboard u silnice. Je to cílená střela, která zasáhne přesně ty lidi, co právě teď hledají to, co prodáváte. A to za peníze, které si může dovolit i menší firma z regionu. Ale dost teorie, pojďme se podívat na reálné příběhy skutečných podnikatelů.
„Počítače jsou mi ukradený, ale PPC mi zachránilo kšeft"
Martin provozuje menší obchod s domácími potřebami v centru Pardubic. Když jsem se s ním nedávno bavil u kafe, rozesmál se, když vzpomínal na své začátky s online reklamou.
"Víš, já jsem takovej dinosaurus. Myslel jsem, že stačí mít dobrou lokaci, slušný výběr zboží, a lidi prostě přijdou," říká a míchá si kávu. "A ono to tak fakt léta fungovalo. Pak přišla krize, inflace a najednou prázdno. Někdy jsem celý dopoledne jen čuměl z výlohy na prázdnou ulici."
Martin nebyl zrovna nadšenec do technologií, ale byl zoufalý. "Syn mi pořád říkal - táto, zkus PPC reklama Pardubice. A já na to - co to sakra je? A on - lidi něco hledají na Googlu a ty se jim ukážeš, když hledají přesně to, co prodáváš."
Nakonec si Martin nechal pomoct od profesionálů z agentury PPCprofits.cz a výsledky ho upřímně šokovaly. "Za první týden přišlo díky PPC reklamě 18 lidí. A 11 z nich něco koupilo! To je úplně jiný level než někde lepit plakáty nebo platit inzerát v novinách, kde to nikdo nečte."
Když Ústí nad Labem ožívá díky online reklamě
Podobný příběh mi vyprávěla Petra, která provozuje útulnou kavárnu s vlastní pekárnou v Ústí nad Labem. Její podnik byl vždycky oblíbený mezi místními, ale jak sama říká, s covidem a následnou inflací přišly krušné časy.
"Kdybych ti měla popsat, jak jsem se cejtila, když jsem koukala na prázdný stoly a do toho chodily účty za energie... no, to ti ani nebudu líčit," vzpomíná Petra, teď už s úsměvem.
Petra nejdřív zkusila klasiku – letáky do schránek, inzerci v místních novinách. "Víš, kolik mě to stálo? Přes pět tisíc. A víš, kolik to přivedlo zákazníků? Mohla bych je spočítat na prstech jedný ruky. A to ještě nevím, jestli nepřišli náhodou."
Zlom přišel, když jí kamarádka doporučila vyzkoušet PPC reklamu. "Říkala jsem si, že horší už to být nemůže. Navíc mě zaujalo, že platím jen za kliknutí, ne za to, že se to někde zobrazí a nikoho to nezajímá."
Co vlastně PPC reklama umí a co ne
Oba podnikatelé měli podobnou zkušenost – PPC reklama jim pomohla překonat těžké období. Ale není to žádný zázrak nebo rychlá cesta k milionům. Je to prostě nástroj, který má svý plusy i mínusy.
Co je na ní skvělý? Třeba to, že platíte jen za reálný zájem. Když nikdo neklikne, neutratíte ani korunu. Pak taky přesnost zacílení – můžete oslovit jen lidi z vašeho města nebo jen ty, co aktivně hledají konkrétní produkt. A v neposlední řadě měřitelnost – vidíte přesně, co funguje a co ne.
Petra mi k tomu řekla něco, co mě fakt zaujalo: "Představ si, že vidíš, že v úterý odpoledne ti reklama funguje nejlíp. Tak co uděláš? No jasně, dáš na úterky nějakou speciální nabídku. A najednou máš plno i v den, kdy bývalo prázdno."
Martin zase oceňuje flexibilitu: "Když vidím, že nějaká reklama nefunguje, prostě ji vypnu a peníze přesunu jinam. Zkus tohle udělat s billboardem, kterej sis pronajal na půl roku."
Když se bojíš počítačů jako čert kříže
"Hele, já jsem fakt antitalent na počítače," směje se Martin. "První, co jsem řekl klukům z PPCprofits, bylo - nemluvte na mě žádným ajťáckým jazykem, nebo se vzteknu!"
A tady je další věc, kterou oceňuji – PPC reklamu za vás může spravovat někdo, kdo tomu rozumí. "Já tomu rozhodně nerozumím a ani nechci," přiznává Martin. "Platím si za to, aby to někdo dělal za mě a já se mohl soustředit na to, co umím – prodávat a komunikovat se zákazníkama."
Petra je na tom podobně: "Když mi ukazovali ty analýzy a grafy, koukala jsem na to jak tele na nový vrata. Ale pak mi to vysvětlili lidsky a pochopila jsem, že v tom není žádná věda. Stačí vědět, co prodáváš a komu to chceš nabídnout. Zbytek můžeš nechat na nich."
Nejde jen o přežití, ale i o růst
Co mě na obou příbězích fascinuje, je to, že PPC reklama nebyla jen záchranný kruh v krizi. Pro oba podnikatele se stala dlouhodobou součástí jejich strategie.
"Já už bych bez toho nepodnikal," říká přesvědčeně Martin. "Ne že by to byl nějaký zázrak, kterej ti vyřeší všechny problémy. Ale je to spolehlivej kanál, kterej každej den přivádí nový zákazníky. A to za peníze, který si můžu dovolit."
Petra dodává: "Pro mě byl největší objev, že můžu oslovit přesně ty lidi, co hledají 'kavárna Ústí nad Labem', 'snídaně Ústí nad Labem' nebo 'domácí pečivo Ústí'. To je úplně jiná liga než házet letáky do schránek a doufat, že se trefíš."
Co si z toho odnést?
Pokud jste malý podnikatel a zápasíte s návštěvností, zkuste se zamyslet nad tím, jestli by PPC reklama nemohla být řešením i pro vás. Jestli vám něco z těch příběhů připadá povědomé, možná je čas to zkusit.
A jak říká Martin: "Klidně to vyzkoušej s malým rozpočtem. Uvidíš, jestli to funguje, a pak můžeš přidat. Já začínal s pětistovkou denně. To je cena pár kafí. A rozhodně se mi to vyplatilo víc než cokoliv jinýho, co jsem v marketingu zkusil."
Jo, a ještě jedna věc – pokud v tom nechcete plavat sami, obraťte se na profesionály. Ti z PPCprofits.cz udělali zázraky pro Martina i další podnikatele, co znám. A jak mi Martin řekl: "Voni si ty prachy fakt zasloužej, protože mi vydělali desetkrát tolik."
A o tom to celý je, ne? Investovat tam, kde se to vrátí. A jak jsem si na vlastní kůži ověřil, regionální PPC reklama, ať už v Pardubicích nebo Ústí nad Labem, je přesně taková investice.
Publikováno: 19. 05. 2025
Kategorie: Finance a byznys